Research code: 1301
Ethics code: IR.MEDILAM.REC.1399.301 
				
				
				
                    
                    
                     
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Hashemi M,  Soury S,  Pournajaf A H. Attitude of Students Majoring in Occupational Health and Safety Engineering Towards the Field of Study and Future Career at Ilam University of Medical Sciences.  johe 2024; 11 (1) : 1
URL: 
http://johe.umsha.ac.ir/article-1-926-fa.html   
                    
                    هاشمی مریم،  سوری شیوا،  پورنجف عبدالحسین. نگرش دانشجویان مهندسی بهداشت حرفهای و ایمنی کار به رشتهی تحصیلی و آیندهی شغلی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1401.  مجله مهندسي بهداشت حرفه اي. 1403; 11 (1) :1-10
URL: http://johe.umsha.ac.ir/article-1-926-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- کمیتهی تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران 
 2- گروه مهندسی بهداشت حرفهای و ایمنی کار، دانشکدهی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران ، ssoury93@gmail.com
 3- گروه مهندسی بهداشت حرفهای و ایمنی کار، دانشکدهی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران 
                    
                    
                    چکیده:       (3135 مشاهده)
                    
                    
                    سابقه و هدف: یکی از عوامل مهم موفقیت دانشجویان نگرش مثبت به رشتهی تحصیلی و آیندهی شغلی است. مهندسی بهداشت حرفهای و ایمنی کار علمی است که در زمینهی سلامت کارکنان و ایمنی محیط کار فعالیت میکند؛ لذا شناخت عوامل مؤثر بر نگرش دانشجویان رشتهی مهندسی بهداشت حرفهای و ایمنی کار بسیار ضروری است.
مواد و روشها: در این بررسی که از نوع توصیفیتحلیلی است، 62 نفر از دانشجویان رشتهی مهندسی بهداشت حرفهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال تحصیلی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامهی دانشگاه مینهسوتای آمریکا، که 17 سؤال با مقیاس طیف لیکرت داشت، جمعآوری شد و دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS بررسی شد. 
یافتهها: از 66 پرسشنامه، میانگین و انحراف معیار نمرهی نگرش به رشتهی تحصیلی (4.25 ± 28.97) و میانگین و انحراف معیار نمرهی نگرش به آیندهی شغلی (4.7 ±24.8) محاسبه شد که با در نظر گرفتن نمرهی 22 و 19 بهعنوان میانگین نمرهی نگرش به رشتهی تحصیلی و آیندهی شغلی، نمرههای بهدستآمده بیشتر از نمرهی پذیرفتنی است.
نتیجهگیری: یافتههای مطالعهی حاضر بیانگر نگرش مثبت به رشتهی تحصیلی و آیندهی شغلی است. تناسب ظرفیت پذیرش دانشجو با نیاز بازار کار، آشنایی دانشآموزان با رشتههای دانشگاهی قبل از کنکور سراسری، ارائهی مشاوره و حمایت از دانشجویان در زمینهی توجیه رشته و محیط کار و ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه باعث بهبود نگرش دانشجویان خواهد شد. 
 
                     
                    شمارهی مقاله: 1
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مقاله پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
ارگونومی